poelie volumex

Alles wat met de motor te maken heeft
Plaats reactie
cees smidt
Berichten: 2
Lid geworden op: 24-08-2016 18:07

poelie volumex

Bericht door cees smidt » 30-08-2016 11:42

Sleutel op het moment aan een volumex spider van mijn broer en wil de distributie riem vervangen maar krijg vooralsnog de bout van de extra poelie voor aandrijving compressor niet los, ik ben niet bekent met deze fiat maar vraag mij af of ik de krukas ergens kan blokkeren en zo de bout makkelijker kan los schrikken. Mijn idee was nog om de startmotor te verwijderen en de starterkrans te blokkeren maar ik kan bij een boutje van de start motor niet bij, aldus help. Complimenten voor de prachtige site, cees.

cees smidt
Berichten: 2
Lid geworden op: 24-08-2016 18:07

Bericht door cees smidt » 05-09-2016 13:33

poelie probleem opgelost, voor volumex eigenaren, als de poelie, voor aandrijving van compressor, met een moer vast zit linksom losdraaien, zit er een bout dan rechtsom losdraaien, staat nergens vermeld, deze ervaring komt van een duits revisie bedrijf met duidelijk praktijk ervaring. de volumex van mijn broer heeft een bout en dus rechtsom losdraaien tegen alle theorie gedachten in en al mijn pogingen om de bout linksom los te draaien. ik kan nu eindelijk beginnen met het vervangen van de riemen.

Plaats reactie