Aankoop tips

Alles tussen voor- en achterbumper
Plaats reactie
Bulkje
Berichten: 1
Lid geworden op: 10-08-2014 16:18

Aankoop tips

Bericht door Bulkje » 11-08-2014 12:04

Op termijn wil ik graag een Spider kopen. Om mij op deze aankoop voor te breiden, en geen kat in de zak te kopen, wil ik graag wat aankoop tips.
Roest schijnt een grote vijand te zijn, waar openbaar deze zich ?
Plaatwerk is moeilijk verkrijgbaar, en daardoor schreeuwend duur, hoe lossen jullie dat probleem op ?
Is de Spider een auto voor beginnende, redelijk onervaren, sleutelaar ?
Mijn voorkeur gaat uit naar een Spider waar nog minsten een 1 jaar APK op zit. Dus ik moet ermee kunnen rijden, af en toe wat klussen aan deze auto is geen enkel probleem.
Aan welk aankoopbedrag moet je dan denken ? Op internet variëren de prijzen tussen de € 1999,-- en € 23.500,--

JohnvO
Berichten: 25
Lid geworden op: 04-11-2014 12:19

Aankoop tips

Bericht door JohnvO » 04-11-2014 13:03

Hoi Bulkje,

Ten eerste zou ik je aanraden om een of meer boeken te kopen over de spider. Op deze site staan een paar aanraders. Verder is volgens mij plaatwerk niet moeilijk te verkrijgen, ook de onderdelen niet. Als je het hier in nederland niet kunt krijgen dan altijd wel in duitsland, daar zijn de spiders nog nieuw verkocht tot 1985. Daar zitten veel leveranciers.
Een spider restaureren is voor een beginnende sleutelaar of te raden omdat heel de carrosserie gelast is. lees dit maar eens http://fiatspiderron.nl/ en http://home.versatel.nl/jvostade/ (sorry voor de slechte layout, die is al jaren oud en moet een keer aangepast worden)

En het aankoop bedrag is maar net wat je wilt, een spider met minimaal 1 jaar apk zal je echt niet hebben voor 2000,00 euro.
advies is ga kijken wat er te koop is en dan weet je zo wat je krijgt voor welke prijs.
live now die later

Busje
Berichten: 22
Lid geworden op: 07-08-2014 19:19

Bericht door Busje » 05-11-2014 12:43

Zie ook vaak spullen te koop in de USA, en ook nog voordeliger dan hier. Bijvoorbeeld een nieuwe brandstof tank kost in de USA $119,-- die kost hier ongeveer het dubbelen in euro's.
Ik weet alleen niet hoeveel er dan aan verzending bij komt. Zo'n tank komt dan in een houten kist, kost $ 15,--
Misschien ben je in totaal meer kwijt dan dat die hier kost. :oops:

JohnvO
Berichten: 25
Lid geworden op: 04-11-2014 12:19

Bericht door JohnvO » 05-11-2014 14:26

Ik heb verschillende onderdelen voor een usa auto uit usa laten komen. voor kleine dingen is dat niet zo'n probleem maar de verzendkosten kunnen erg oplopen. altijd van te voren informeren. Grote dingen is standaard veel verzendkosten invoer rechten en daar nog btw over.

Kijk eens naar de leveranciers in duitsland. er ziiten een paar vlak over de grens en zijn zeker niet duur.
live now die later

Plaats reactie