Spuiten

Alles tussen voor- en achterbumper
Plaats reactie
Busje
Berichten: 22
Lid geworden op: 07-08-2014 19:19

Spuiten

Bericht door Busje » 02-11-2014 19:10

Mijn Spider moet op termijn gespoten worden.
Ik wil alleen de buitenkant gespoten hebben in dezelfde kleur als het origineel Rosso Cherry (136-F). Er zit niet veel roest aan, en het strak maken zal ook wel mee vallen. Aan welk bedrag moet je dan denken ?

JohnvO
Berichten: 25
Lid geworden op: 04-11-2014 12:19

Spuiten

Bericht door JohnvO » 04-11-2014 12:49

zo te lezen denk je er behoorlijk makkelijk over. Ik weet niet wat je ervaringen zijn maar gezien je vraag ben ik bang niet zo veel.

Ik kan je wel zeggen dat het voorbereidende werk het meeste kost (erg arbeidsintensief) en ook het belangrijkste is. Als dat niet goed is zal de beste spuiter van de wereld jouw spider niet mooi kunnen spuiten. Alleen spuiten (zonder spuit klaar maken en demontage) zal bij een vak spuiter al gauw rond de 1000 euro zijn. Maar bel eens rond zou ik doen.
live now die later

Busje
Berichten: 22
Lid geworden op: 07-08-2014 19:19

Bericht door Busje » 05-11-2014 12:28

Afgelopen maand heb ik wat roestschade laten herstellen. Voetenbak bestuurder, kokerbalk rechts, spatbord voor links onder, eigenlijk de bekende plekken. De spuiter waar dit plaats had, had het over €1200,-- voor de hele auto dat was inclusief strak maken. Moest ik wel zelf alle spullen ervan af halen.
Voorlopig rij ik er nog mee heb wat plaatsje bij gewerkt, ziet er niet geweldig uit maar is beter dan roest.
De auto is de laatste tijd (misschien jaren) wat aandacht te kort gekomen en dat probeer ik nu te verhelpen. Ik heb inmiddels 2 A4tjes vol met werkzaamheden die moeten gebeuren en al gebeurt zijn.
Maar gaande weg komt er steeds weer iets bij.
Het is nooit af, dat is niet erg dan heb je steeds weer iets om handen. En ik vind het leuk om aan de Spider te klussen. :D

JohnvO
Berichten: 25
Lid geworden op: 04-11-2014 12:19

Bericht door JohnvO » 05-11-2014 14:23

Ik vind 1200 inclusief strak maken niet teveel :D
live now die later

gerrit
Berichten: 5
Lid geworden op: 10-07-2013 10:08

Bericht door gerrit » 30-11-2014 16:25

Ik heb drie jaar geleden mijn spider laten strakmaken en spuiten (alleen de buitenkant) en was ongeveer 3000 kwijt. Alle onderdelen waren er af en hij is opgehaald en weer thuis gebracht. Veel goedkoper zl het denk ik niet worden.

jgvermeij
Berichten: 2
Lid geworden op: 12-10-2015 20:17

spuiten

Bericht door jgvermeij » 21-09-2016 19:52

Mijn spider vertoont plotseling wat barsten in de lak op vlakke plaatdelen. heb geen idee wat de oorzaak is, het lijkt er op dat de ondergrond anders werkt of uitzet dan de vrij nieuwe laatste laklaag. ik heb natuurlijk geen idee wat er onder zit of wat de vorige eigenar heeft gedaan. weet iemand een spuiterij voor dit soort zaken of iemand die advies kan geven in de buurt van Leiden ?
Met groet, Gijs Vermeij.

Plaats reactie