Formaat kentekenplaat

Alles tussen voor- en achterbumper
Plaats reactie
Busje
Berichten: 22
Lid geworden op: 07-08-2014 19:19

Formaat kentekenplaat

Bericht door Busje » 10-11-2014 10:16

Ik zie Amerikaanse uitvoeringen van de Spider rijden met kleine kentekenplaten (model 18.2) en met de 'normale' platen. Die kleine platen moeten wel op het kenteken staan.
Op het kenteken van mijn Spider staat dat niet.
De vorige eigenaar heeft er kleine platen opgezet ook nog in de kleur blauw met witte letters (formaat klopt niet en het voertuigen is van na 1-1-1978 en dan mogen geen blauwe platen). Dus twee keer fout 8).
Kun je dit laten aanpassen bij de RDW :?:

Busje
Berichten: 22
Lid geworden op: 07-08-2014 19:19

Bericht door Busje » 11-11-2014 19:04

Vandaag bij de RDW in Elsloo geweest om de kleine platen gelegaliseerd te krijgen. Helaas is het niet gelukt, er was in 1997 ook al eens geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen. Die aantekeningen had men nog.
Vanmiddag een begin gemaakt met het aanpassen van de achterzijde. De kenteken verlichten gaat naar een horizontale positie en de kenteken plaat hieronder. Ziet er niet charmant uit maar je moet iets. Zo'n vierkanten plaat past ook maar amper dus dat is ook geen optie.

gerrit
Berichten: 5
Lid geworden op: 10-07-2013 10:08

Bericht door gerrit » 30-11-2014 16:20

Vreemd! Ik had hetzelfde probleem maar om dat ik toch naar de rdw moest omdat er een fout in het chasis nummer op het kentekenbewijsstond (er stond 0S ipv DS) meteen gevraagd of het klein model op het kenteken kon worden bijgeschreven. Ik had wel de officiele nl platen bij me en kon laten zien dat die niet paste. Beide wijzigingen hebben ze kosteloos verwerkt, maar dat was wel bij de rdw in zwijndrecht. Blijkbaar is er geen uniforme richtlijn voor?

JohnvO
Berichten: 25
Lid geworden op: 04-11-2014 12:19

Bericht door JohnvO » 18-02-2015 10:46

ja er is duidelijk geen uniformiteit daarin en een willekeur van het keuring station. Ik had er ook geen problemen mij bij mijn aanvraag in 2005 in Veldhoven.
live now die later

Plaats reactie